Wide Open Arms
Hoi,

Lieve gast, welkom op wideopenarms, om echt mee te doen hier kun je ofwel inloggen als je lid bent, of registreren als je dat nog niet bent Wink
Wide Open Arms
Hoi,

Lieve gast, welkom op wideopenarms, om echt mee te doen hier kun je ofwel inloggen als je lid bent, of registreren als je dat nog niet bent Wink
Wide Open Arms
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortal*RegistrerenLaatste afbeeldingenInloggen

 

 'Je ziet er niet zó uit'

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
matil
Moderator
matil


Vrouw Aantal berichten : 2361
Leeftijd : 37
Registration date : 15-10-07

'Je ziet er niet zó uit' Empty
BerichtOnderwerp: 'Je ziet er niet zó uit'   'Je ziet er niet zó uit' Emptyvr mei 01, 2009 6:10 pm

Na ja eigenlijk is het gewoon een blog en het gaat over discriminatie van lesbische vrouwen. Hij staat ook op mn hyves. Misschien is het een beetje agressief maar ik was het gezeik over dat ik er niet uit zie als een lesbo vandaag eventjes ZO ZAT!

'Je ziet er niet zó uit'
'Ja maar je ziet er niet zo uit.' Dat is het antwoord dat ik het heel vaak krijg als ik zeg dat ik geen vriendje maar een vriendin heb. Daarna wordt er meestal nog uitvoerig gevraagd naar of ik het wel zeker weet en of ik 'het' ooit wel eens met een man heb geprobeerd. Want zo gaat de redenering: je mist toch wat.
Dat degene die deze geweldige wijsheden naar mijn hoofd slingert meestal een heteroseksuele man is die het al eng vindt als er een andere man te dicht achter hem staat doet dan blijkbaar eventjes niet ter zake. Op mijn antwoord dat hij de extra onderdelen van de man ook niet mist wordt meestal geantwoord dat ik een vrouw ben.
Alsof zij in hun alwetendheid kunnen voelen wat ik voel. En dat terwijl ze blijkbaar even veel van vrouwen houden als ik.
Ook het aantal keren dat gevraagd wordt of ik het allemaal wel zeker weet brengt mij toch een beetje op het idee dat ik niet helemaal voor vol kan worden aangezien. Alsof ik eigenlijk een beetje gek ben. Want hoe kan een vrouw die er niet als een halve vent uit ziet toch op vrouwen vallen.
Ik had dit dus vandaag weer. Een of andere toerist die vraagt waar de leuke plekjes van Amsterdam zijn. Ik geef netjes antwoord en ik krijg gelijk als vraag terug of ik een vriendje heb. Ik zeg dan altijd: 'Nee, een vriendin'. Waarop ik alle hierboven beschreven vragen weer voor de zoveelste keer naar mijn hoofd krijg.
Nederland zou dan zo homogeemancipeerd zijn maar vaak gaat dit niet zo heel ver. Ik mag wel lesbisch zijn en hand in hand lopen op straat maar dat is vooral 'sexy'. Als of ik dit doe voor het plezier van mijn medemens en vooral man. Als ik vertel dat ik een vriendin heb krijg ik vaak zelfs de zogenaamd grappige opmerking over een trio. Ik ben dit zo ongelofelijk zat. Ik ben gewoon wie ik ben, dat weet ik al heel lang en daar ben ik heel tevreden mee. Ik word er soms zo ongelofelijk moe van om dit de hele tijd uit te moeten leggen en vooral om mezelf te moeten verdedigen.
En als ik dit soort dingen zeg dan word ik, notabene ik als mannenhater gezien. Terwijl zij mij discrimineren en degraderen tot lustobject dat uiteindelijk toch weer terug zal gaan naar de in hun eigen ogen zo fantastische man.
Die zogenaamde emancipatie is dan misschien wel bezig, maar dus in mijn idee nog lang niet af!
Terug naar boven Ga naar beneden
anna
Oprichtster
anna


Vrouw Aantal berichten : 4116
Leeftijd : 57
Registration date : 10-10-07

'Je ziet er niet zó uit' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Je ziet er niet zó uit'   'Je ziet er niet zó uit' Emptyvr mei 01, 2009 6:20 pm

thumbsup


Heel herkenbaar voor het grootste deel. Ik heb online dezelfde onzin te verwerken gekregen.
In real life, is me maar één keer gevraagd of ik een vriend had, maar die persoon reageerde prima op mijn antwoord, het zal wel hebben geholpen dat hij een verstandelijke beperking had, mannen met een verstandelijke beperking zijn veel normaler op dat gebied Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://wideopenarms.actieforum.com
matil
Moderator
matil


Vrouw Aantal berichten : 2361
Leeftijd : 37
Registration date : 15-10-07

'Je ziet er niet zó uit' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Je ziet er niet zó uit'   'Je ziet er niet zó uit' Emptyvr mei 01, 2009 6:22 pm

Aach wat lief hij zo reageerde. Maar niet alle mannen zijn natuurlijk zo, maar wel als ze op de versiertoer zijn trouwens..
Terug naar boven Ga naar beneden
marjo
top poster
top poster
marjo


Aantal berichten : 2003
Leeftijd : 40
Registration date : 15-10-07

'Je ziet er niet zó uit' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Je ziet er niet zó uit'   'Je ziet er niet zó uit' Emptyvr mei 01, 2009 6:25 pm

ik kan me voorstellen dat dat vervelend is..
ik heb eht zelf niet maar wat ik wel heb is dat men er van uit gaat dat ik me piercing en me gemilimeterde kapsel neem vanwege me lesbi zijn ...nau dat zijn dus niet de redenen bij mij ik had het net zo gedaan als ik hetero was hoor. Beodel mensen letten altijd op van die dingen maar klopt vaak niet
Terug naar boven Ga naar beneden
anna
Oprichtster
anna


Vrouw Aantal berichten : 4116
Leeftijd : 57
Registration date : 10-10-07

'Je ziet er niet zó uit' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Je ziet er niet zó uit'   'Je ziet er niet zó uit' Emptyvr mei 01, 2009 6:25 pm

ik kan de laatste tijd prima met mannen overweg maar die dingen die je beschrijft zijn enorm irritant Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
https://wideopenarms.actieforum.com
matil
Moderator
matil


Vrouw Aantal berichten : 2361
Leeftijd : 37
Registration date : 15-10-07

'Je ziet er niet zó uit' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Je ziet er niet zó uit'   'Je ziet er niet zó uit' Emptyvr mei 01, 2009 6:26 pm

Ja precies, altijd die hang naar stereotypen. vrouwelijk is hetero en stoer is lesbisch. Alsof dat altijd klopt, heel vaak niet trouwens.
@ anna: bij studentenvereniging kan ik ook prima met mannen opschieten hoor, ze kunnen juist heel leuk no nonsens zijn enzo. maar in het wild zijn ze nogal vervelend.
Terug naar boven Ga naar beneden
marjo
top poster
top poster
marjo


Aantal berichten : 2003
Leeftijd : 40
Registration date : 15-10-07

'Je ziet er niet zó uit' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Je ziet er niet zó uit'   'Je ziet er niet zó uit' Emptyvr mei 01, 2009 6:29 pm

nee pcies dat is wat ik wilde zeggen..
Terug naar boven Ga naar beneden
Ishtara
kind aan huis
kind aan huis
Ishtara


Vrouw Aantal berichten : 191
Leeftijd : 42
Registration date : 03-01-08

'Je ziet er niet zó uit' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Je ziet er niet zó uit'   'Je ziet er niet zó uit' Emptyvr mei 01, 2009 10:29 pm

Goed stuk Matil! Helemaal niet te agressief, gewoon duidelijk. thumbsup Nou nog zorgen dat die mannen het te lezen krijgen. Altijd een stapeltje op zak hebben en na zo'n opmerking meteen uitdelen LOL
Terug naar boven Ga naar beneden
Daniëlle
top poster
top poster
Daniëlle


Vrouw Aantal berichten : 1540
Leeftijd : 34
Registration date : 23-02-09

'Je ziet er niet zó uit' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Je ziet er niet zó uit'   'Je ziet er niet zó uit' Emptyza mei 02, 2009 11:30 am

Ik had je stuk gelezen op Hyves en ik moest even respecten. Heel veel is herkenbaar, en wat marjo al zegt; mensen denken van mij ook dat ik m'n haar zo kort heb (het is inmiddels nog een stukkie korter dan een aantal van jullie hebben gezien tijdens de spellenavond), alleen is dat niet zo.
Sowieso zijn er ook zat mensen die het niet geloven (mijn ouders bijvoorbeeld).
Gelukkig wordt er tegenwoordig niet meer zo gevraagd of ik al een vriend heb, omdat ik altijd antwoordde dat ik er geen behoefte aan heb.

Wel grappig vond ik de reactie van mijn juffrouw van groep 2 en 3 toen ik zei dat ik geen vriendje had en daar ook geen behoefte aan heb Razz Ze zei 'Goedzo!' Razz Ik weet dat zij wel getrouwd is, maar ook pas op d'r 47e ofzo Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.thatsdaantje.nl
Gesponsorde inhoud





'Je ziet er niet zó uit' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'Je ziet er niet zó uit'   'Je ziet er niet zó uit' Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
'Je ziet er niet zó uit'
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Tekst "Ga niet weg"

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wide Open Arms :: WideOpenArms De Forums :: Kunst, Cultuur & Media-
Ga naar: